Vandaag een verhaal van Kirsten.
Kirsten begeleidt leerlingen aan de Seissingel in Middelburg. Daarnaast is ze een korfballer bij Fortis. Hier speelt ze zelf en geeft ze training aan de A-jeugd. Ze houdt ervan om naar het terras te gaan met haar vrienden of om samen met haar vriend op vakantie te gaan.
Deze week is het druk bij de huiswerkbegeleiding. Voor veel leerlingen start volgende week de toetsweek. Vooral veel planningen maken stond dus op het programma. Naast de toetsweek hebben sommige leerlingen ook deze week nog toetsen. We merken dat de stress hoog oploopt. Zo ook bij Tim en Finn. Ze komen samen binnen bij de huiswerkbegeleiding en geven meteen aan dat ze over tien minuten samen naar de kapper moeten. Dit is misschien niet het handigste plan als je morgen twee toetsen hebt.
Toen ze na een uur en twintig minuten terugkwamen hadden ze meteen stress. Ze hadden namelijk beiden morgen een wiskunde toets. Daarnaast waren ze de afgelopen paar keren niet in de wiskundeles geweest want ze waren een rode pen vergeten. Dit is blijkbaar tegenwoordig een verplichting.
Het kwam er dus op neer dat we nog even in 40 minuten, zeven paragrafen wiskunde moesten gaan leren. Daar gingen we dus. Toen ik het eerste stuk theorie uitlegde waren ze beide aan het zuchten. Ze wisten zeker dat dit nooit ging lukken. Maar naarmate de tijd vorderde merkte ik dat ze telkens meer snapten. Ze gaven aan het best makkelijk te vinden zelfs. We gingen op zoek naar ezelsbruggetjes om het zo makkelijk mogelijk te maken. Op een gegeven moment gingen ze het zelfs aan elkaar uitleggen.
Toen het tijd was kwamen ze nog naar mij toe: “Dankjewel mevrouw, ik merk dat ik het echt beter snap. Bedankt voor de uitleg”. Dat doet mij heel goed! Succes jongens met de toets! En volgende keer misschien geen kappersafspraak plannen op de dag voor de toets 😉.